Pojednani internetu
Na vzhledu upírů se do velké míry podepisuje také jejich chování a jejich způsob života. Téměř všichni upíři si velmi potrpí na svém vzhledu, jsou vždy pečlivě upravení a čistí, mají pěstěné ruce, ostříhané čisté nehty, ženy dlouhé nalakované. Dlaně bez jakýchkoli mozolů. Vlasy mají téměř všichni upíři naprosto černé(většinou), nebo naopak sněhově bílé. Což ovšem neznamená že si je nemohou barvit... třeba nazrzavo. Muži rovné ulízlé, nebo jsou pečlivě dohola oholení. Ženy mají vlasy dlouhé a rovné. Vousy upíři nenosí, pokud ano je to na upíra velmi výstřední. Každopádně se nic takového nedá očekávat od žádného vyššího nebo čistokrevného upíra. Všichni upíři mají dokonalou pleť. Vděčí za to mimořádné péči s jakou o ni pečují. Používají tu nejkvalitnější dostupnou kosmetiku.
Barva jejich pleti je vždy podstatně světlejší (nebo možné lépe bledší) než lidská. Velké procento upírů se též maluje, zvláště ženy. Oblečení nosí upíři vždy z těch nejvybranějších dostupných látek, dle co nejposlednější lidské módy a jejich oděv naprosto odpovídá oblečení nejvyšší lidské společenské vrstvy, bez ohledu na status upíra v jeho klanu. Jako doplňky nosí decentní zlaté, stříbrné, platinové... šperky, avšak vždy z ušlechtilého a čistého kovu (případně z kvalitní slitiny - platina+iridium), když zlatý prsten, tak 24 karátů. O takovém nesmyslu že by si snad nějaký upír snad vzal šperk třeba z kočičího zlata se snad ani nemá smysl bavit. Upíři si potrpí na luxus nejen v oblékání, ale obecně.
Klany si staví svá sídla vždy jen v největších městech, v nejexkluzivnějších čtvrtích. Vždy jde o naprosto luxusní rezidence, paláce, zámky. Obklopují se přepychem, luxusním zbožím, historickými předměty a artefakty. Při popisu takovéhoto upířího doupěte bych doporučil si představit co nejopulentnější miliardářské sídlo a mělo by obsahovat vše co si kterýkoli z hráčů dovede představit pod slovy luxus a rozmařilost. Každá místnost by měla být vybavena co nejkrásnějším a nejdražším ručně vyřezávaným nábytkem. V krbech by se mělo topit třeba nějakým aromatickým dřevem, které se musí přivážet zdaleka přes moře. V lampách ručně tepaných z 24karátového zlata co svítí na chodbách mohou postavy poznat vzácný olej který přiváží karavany z dalekého jihu a za jehož rozlití někdy dříve musely zaplatit nehoráznou sumu. Na stěnách ve vstupním sále mohou některé z postav rozpoznat ty nejmocnější artefaktové zbraně o jakých kdy zaslechli v nějaké legendě nebo umělecká díla která se ve tvém světě těší podobné pověsti jako v našem světě Mona Lisa nebo díla Vincenta van Gogha. Nějaký z upírů může chovat jako mazlíčka nějakou opravdu exotickou šelmu, na severu tygra nebo leoparda, na jihu ledního medvěda a krmit je třeba jen pravou svíčkovou a její pelech budou tvořit drahé perské koberce a kožešiny vzácných zvířat... Upíři tráví velkou část svého času rozvíjením nejrůznějších uměleckých sklonů. Ať jde o sochařství, malířství, hudbu, pěstování skalniček...
Mají k tomu téměř nekonečné množství času. Upíři nikdy žádný svůj výtvor neprodají. Mají k němu podobný vztah jako například theurg k artefaktu který vytvořil. A to nemluvím o artefaktu který vytvoří upíří theurg. Nemusí jít vlastně ani o žádná umění... obdobně to platí pro nejrůznější vědy, magické obory, schopnosti povolání: astronomie, historie, šerm, magie, astrologie, zlodějské schopnosti... Upíři jsou na druhou stranu také velmi dekadentní, mnozí z nich požívají nejrůznější návykové látky. Především si libují v exkluzivních a drahých drogách jako heroin či kokain, luxusních alkoholických nápojích (tímto bych chtěl popřít že pijí tak sprosté nápoje jako je pivo, medovina nebo obyčejná pálenka), vyžívají se především v míchaných nápojích. A buďte si jisti že Blood Mary se u nich nedělá z rajčatové šťávy. Dále v opravdu vyzrálé whisky či koňaku - 100 let žádná doba. Téměř všichni upíři také kouří(a to i ti nedekadentní).
Opět, nečekejte že by si upír cigarety balil ručně nebo kouřil nějakou ordinérní značku cigaret. Vždy jde o ty nejexkluzivnější doutníky... a když cigarety tak jedině s velbloudem(nebo v případě žen dlouhé špinky a´la první republika). Všechny tyto látky na ně mají podobný efekt jako na lidi s několika podstatnými rozdíly. Upíři netrpí na žádné z této látek přímou fyzickou závislostí, ani se jejich užívání nijak dlouhodobě negativně nepodepisuje na jejich fyzických vlastnostech, tzn. upír může mít řekněme kvůli opilosti podobný postih k vlastnostem jako třeba člověk, ale zatímco člověk si časem vychlastá játra i mozek, na upírovy vlastnosti to z dlouhodobého hlediska nemá žádný vliv. Dále prakticky vždy když budu psát "lidé" mít namysli jakoukoli jinou smrtelnou rasu, ze které upíři mohou vzniknout Ne že by si mozoly nemohli udělat, ale téměř nikdy se nevěnují činnostem kterými by si je mohli způsobit, pokud se dojde k nějaké situaci kdy by se podobné činnosti z nějakého důvodu museli věnovat(např. se chystají k boji), použijí rukavice(je-li k tomu čas). Je to způsobeno více faktory, zmiňme jednak že se prakticky vůbec nepohybují na světle, dále že upíra upírem dělá v mém pojetí jistá choroba. Blíže se tím zabývám v kapitole ohledně zranitelnosti a fungování těla. Další zajímavá věc je jak světlý bude upír negroidního původu... no, původně tmavý, ale časem zbledne až na bílo. Jak dlouho mu to ale bude trvat se neodvážím hádat. toto příp. uprav podle zranitelnosti, sám zvaž jestli upír, je-li nějak zvlášť zranitelný nějakým kovem trpí k tomuto kovu také odporem nebo alergií. Blíže se tím zabývám u rozboru zranitelnosti. Klan Určující v životě každého upíra, je jeho klan(bez ohledu na jeho status v tomto klanu). Velikost klanu zpravidla záleží na velikosti města v němž se nachází. Upír má většinou ke každému členu ve svém klanu velice blízký, až bratrský vztah. Málokdy se stane(a nikdy u rodilých upírů), že by se dva členové jednoho klanu vysloveně nenáviděli. Pokud k tomu dojde, jeden z nich klan sám od sebe (nebo na nátlak ostatních) opustí, nebo se rozhodne na nějakou dobu upadnout do katalepsie, tak že je vzhůru, jen když je v katalepsii ten druhý. Zpravidla to bývá ten níže postavený, avšak záleží to spíše na atmosféře v klanu než na nějakých psaných pravidlech. Každý upír se vždy podřídí výše postavenému upírovi, pokud ne a tato situace se opakuje, zpravidla na takového jedince postupně bývá vyvíjen nátlak aby opustil klan. Pokud toto neudělá, bývá zpravidla rituálně zabit v chrámu probuzení. Co se týče partnerských vztahů mezi upíry, bývají velmi volné a plyne to z jejich dekadentního přístupu k životu. Statut manželství pro ně neexistuje a co se jejich pohlavní orientace týče... tou se upíři ani nezabývají. Pojmy jako incest atd. se také vůbec neřeší. Dál o upírech platí že nejsou nijak zvlášť plodní. Ženy nikdy nemívají více než jednoho potomka a často ani to ne. Vzhledem k řekněme uvolněným vztahům v upíří komunitě by mohlo dojít (a také dochází) k tomu, že upírovi rodiče mohou být blízce příbuzní a to vézt k úvahám, že potomek bude nějak degenerovanější než jeho rodiče. U upírů je to jedno, potomek degenerovaný nebude a pokud ano, je to jen náhoda a s příbuzností rodičů to nemá co dělat. U upírů se neuvažuje o pojmech jako otec, matka a rodina. Pro upíra existuje matka, učitel a klan. Klan a matka jsou zpravidla jasní. Učitelem se stává jeden z upírů, který je vedle matky jeho průvodcem mládím, dělá mu garde při společenských událostech, učí ho jak používat základní upíří vlastnosti, bývá mu důvěrníkem a zpravidla i nejbližší osobou. Pozor, učitel nemusí být upírův biologický otec, pokud k tomu dojde, pak jedině náhodou. Nemusí to být ani muž, jak by se mohlo zdát z rodu v jakém to bylo řečeno. Upírovou učitelkou se může stát dokonce i upírova matka. Sídlo klanu: K popisu jeho vybavení jsem se již poměrně podrobně dostal u popisu samotných upírů. Nyní bych probral věci které by tam neměli chybět téměř nikdy. Kolem sídla klenu by se měla nacházet rozsáhlá a přehledná zahrada, pečlivě udržovaná. Bývá oplocená vysokým kovovým plotem, zpravidla s jedinou bránou. Obojí má praktický důvod - skrz plot je dobře vidět kdo stojí za ním, rozsáhlá zahrada brání tomu, aby se k sídlu někdo nepozorovaně přiblížil. Uprostřed zahrady se nachází sídlo samotné. Jeho zdi bývají pevná, nikdy neobsahuje okna v nižších patrech (resp. obsahuje jejich imitace). Jde v podstatě o pevnost a PJ doporučuji si jej nakreslit podle pravidel pro hrady, pro potenciální případ dobývání. Samozřejmě z pohledu pozorovatele se rozhodně jako pevnost nejeví, spíše jako luxusní palác (což samozřejmě také je:-). Do sídla vede zase obvykle jen jediná brána. Přízemí: Celé přízemí je prakticky vstupní halou a jedním velkým večírkem v jednom. Celá tato hala je samozřejmě exkluzivně zařízena a již tato první místnost má ohromit. Nachází se v ní bary, křesla, stěny jsou plné kvalitních i artefaktových zbraní... vše co si představíte ve velké v.i.p. diskotéce dnešního světa v "gothic" provedení. V této "hale" tráví téměř veškerý čas velká část těch nejdekadentnějších upírů. Pokud postavy touto místností procházejí (napíšu jak k tomu může dojít) tito upíři po nich "háží" chtivé pohledy, vulgárně si olizují rty a podobně. Určitě se však kvůli nim nepřestanou bavit. Mnozí z nich jsou pod vlivem drog, či alkoholu, ale jen málokteří jsou totálně na mraky. Tzn. Jistě budou mít nějaké postihy, ale nebudou naprosto nebojeschopní, bude-li třeba (Zase je to tu účelové, při případném překvapivém prolomení brány rozzuřeným davem je zde dostatek upírů, kteří se mohou rychle chopit kvalitních zbraní a účinně se bránit. Určitě nedojde k situaci, že by parta několika upírobijců začala bez problémů masakrovat desítky sfetovaných nemohoucích upírů... nehledě na to že pokud nejde o nějakou opravdu prudkou a spontánní akci, upíři o ní budou vědět).
Sklepení: Ve sklepení se nachází v porovnání s vybavením celého sídla poměrně strohé kamenné místnosti. Nachází se tam jednak chrám probuzení a jednak kobky, ve kterých jsou umístěny rakve. Počet kobek a rakví přibližně odpovídá počtu upírů v klanu.
Rakev je podobná rakvi jak ji známe, avšak její pojmenovámí vychází jen z vnější podobnosti. Jde o kamenný sarkofág, v němž upíři upadají do katalepsie, když naznají že tato doba pro ně již ztratila zajímavost. Popsáno též u katalepsie. Chrám probuzení: Tam zpravidla dochází k probouzení spících upírů, nadešel-li čas k jejich probuzení. Bude popsáno u jednotlivých rituálů.
Patra, věže: V patrech se nachází apartmány jednotlivých upírů, knihovny, vše co si v takovémto komplexu dovedete představit. Co se sídla týče, hodně to záleží na každém PJ, jak k tomu přistoupí. Nicméně přesto jsem nakreslil jakousik mapku jakou používám já vždy (čím to že hráči nikdy nic nepoznají:-) a kdo chce může si ji upravit, nebo nakreslit sám. (Kecám, obrázek ještě nakreslen nebyl. Ale než to pošlu tak ho nakreslim.) Ostatní klany: Klany se mohou vyskytovat i v jiných městech, nebo se teoreticky v jednom městě mohou vyskytovat klany dva(což je u mě vyloučeno a proto se tím nebudu zabývat). Pak je nutné řešit i jejich vzájemný vztah. Obecně by si měl PJ zvolit jestli pro upíry a z jiných klanů a jejich chování platí to samé co pro tenhle klan, nebo zda jde o "úpně jiné" upíry. Druhým případem se zabývat opět nebudu. Také by mělo být vyřešené, zda klany spolupracují, nějakým způsobem koordinují svou činnost atd. nebo zda si navzájem konkurují, bojují o vliv... V mém světě mají upíři jedno společné - pochází z jednoho jediného Prvního upíra, který je již velmi dlouhou dobu v katalepsii a málokterý upír věří že se ještě někdy probere. Problémem je jednak to že už si nikdo nevzpomíná, který ze spících upířích patriarchů to vlastně je a v sídle kterého klanu leží. Upíři samotáři: Vznik a historie: Relativně nejzajímavější, ale pro potřeby hraní víceméně podružná záležitost. Na servru se vyskytuje milijonpadesát upírů a každý nějakou má, pokud jsi takový PJ, že si nedovedeš podobnou splichtit během 20 minut, tak věnuj cca 2 minuty tomu aby sis ji vyhledal u jiného příspěvku a opsal ji. Principieně by mělo jít o to jak vznikl první upír, jak vznikali další, jak se pobily s jinou rasou (třeba lykantropy) a dostali na kokos, jak jeden z mála upírů co to přežil byl tak mocnej že dokázal rozprášené upíry zase sjednotit... tramtarará a tak to bylo furt dokola až dovčil. //né tohle do rubriky fakt nedám, ještě to domyslim ...ale je to pravda Vztah ke společnosti: Jak už jsem tušim napsal, upíří klany sídlí zpravidla ve velkých lidských sídlech. Je to z toho důvodu že tam mají mnohem víc potravy a upír jako jedinec větší anonymitu. Na druhou stranu, více upírů na jednom místě způsobuje více potenciálních incidentů a upíři poutají více pozornosti. Navíc hrozí že se nějakým způsobem mezi lidmi rozšíří zvěsti že v daném sídle upíři sídlí, což by u většího města mohlo být pro upíry fatální. Upíři se s lidmi setkávají zpravidla jen ve třech situacích ze třech důvodů. 1. Potrava: Jen ti ubožejší, příp. asociálnější upíři se plíží v pozdních nočních hodinách chudinskými čtvrtěmi a vysávají bezdomovce a tuláky. Ti charizmatičtí a společenštější navštěvují podle své nálady různé lidské plesy, večírky, bankety a další sešlosti všech sociálních vrstev. Zde si obvykle najdou nějakou oběť opačného pohlaví (samozřejmě to není podmínkou, jak jsme si už řekli i upíři mohou být různě orientovaní) s níž později zpravidla odcházejí za účelem intimnějšího seznámení. Nikdy se však nepřesunou do upírova sídla, vždy se přesunou k oběti, případně se všechno odehraje na jiném skrytém místě. Následný případný sex sice může následovat (a to také zpravidla následuje),ale nemusí. To hlavní (pro upíra;-) je totiž potrava. Upíři zpravidla ovládají různá hypnotizující, sugestivní a podobná kouzla. Oběť proto snadno uchlácholí a ve spánku nebo hypnóze následně vysají (málokdy úplně - to se prakticky v každé - nebo raději ve všech upířích komunitách bere jako velmi těžký přečin, a takový upír může být těžce potrestán bez ohledu na svůj statut. Když se oběť ráno probere, necítí se moc dobře, cítí se slabá, ubudou jí nějaké životy a je jí zpravidla špatně, málokdy si dokáže prožité věci spojit s upíry a přikládá to téměř vždy včerejšímu večírku, alkoholu, požitým drogám a divoce prožité noci. Co se týče ranky od kousnutí, nemusí být vždy na krku. Postava jej většinou považuje za cucflek nebo tak a má posthypnotický "příkaz" jej blíže nezkoumat a snažit se jej před ostatními lidmi zakrýt, což jí samé ani jiným lidem nemusí připadat nijak neobvyklé. Vzpomínky postavy na noc nechám na fantasii hráče, ale PJ by měl v tomto povzbuzovat hráčovy nejskrytější představy a tvrdit postavě to co možná nejlepší. Prostě bezva pařba i sex. Platí že když se oběť probudí, upír je vždy pryč. Odchází vždy poté co se napije. Upír si to vždy načasuje tak, aby byl do rozednění doma. //Tuto zkušenost by mohl postavám PJ přichystat již na nejnižších úrovních, bez jakýchkoli následků, ať nám to pak jednou všechno pěkně zapadne... ("Jaktože jsem sakra po 20 úrovní netušil, že defakto město ovládá upíří klan? Dovčil jsem si myslel že to je zlodějská gilda... Přitom mě ta malá děvka už 15. úrovní pravidelně vysává!!!") 2. Opatření si luxusního zboží, příp. služeb: Jak jsem řekl, upíři si libují v luxusu a svých koníčcích. Z tohoto důvodu se musí setkávat s různými lidmi, kteří tyto předměty vyrábí, případně vyučují. Upíři své dodavatele vždy osobně navštěvují, nikdy si je nezvou do svého sídla. Činí tak vždy v rozmezí od západu slunce do půlnoci. Jsou vždy považováni za výborné, byť velice náročné zákazníky. Vždy platí předem a nikdy na zakázku příliš nespěchají. Kladou však mimořádné nároky na každý detail a co nejpreciznější provedení. Jako žáci se projevují zpravidla ani ne tak talentem, ale hlavně vytrvalostí. Např. k mistru šermíři může chodit třebas jen dvakrát v týdnu (samozřejmě večer) na druhou stranu pravidelně po mnoho let. Opět se vyznačují tím, že platí třeba na několik let dopředu a nijak je nevzruší čas od času vynechaná lekce, na druhou stranu vždy vyžadují osobní přístup. // Ta samá situace, kdo by tak asi mohl být ten malý levoruký gizd ze zazobané rodiny co už k postavě od její 10. úrovně chodí každou středu večer na lekce šermu... "Celou dobu jsem si myslel jak fajný to byl džob.. vždyť platil i vynechané lekce!" 3. Kontakt s ilumináty a vlivnými osobami. Interakce klanu a světa: Upíři prakticky vždy žijí silně nad svoje možnosti. Upír není jen parazit oběti, kterou vysává. Upíři jsou také parazity celé společnosti, v níž se vyskytují. Jejich sídlem protečou tak závratné sumy peněz a mizí takové množství zboží, že každý kdo má nějaký vliv a informace se musí nad zdrojem jejich příjmů přinejmenším pozastavit. Upíři jsou navíc komunita tvorů, jejichž některé zvyky a způsob života je nutno za každou cenu utajit, nehledě na to, že občas dojde k nějakým větším incidentům, jako něčí smrt či zmizení a všechny stopy ukazují na sídlo klanu. Upíří klany vždy dříve nebo později kontaktují vlivné osoby ve městě ať už jde o vládní instituce, předáky zlodějských gild, nejbohatší ogliarchy či špičky různých bezpečnostních složek s jasnými požadavky: odvádět klanu "daně" a bránit prozrazení. Vždy následuje patřičná důrazná, avšak poměrně neškodná demonstrace síly aby bylo patřičné osobě jasné, že nemá nejmenší šanci. Pochopitelně klan může naznat že patřičný potentát není sto vyhovět požadavkům klanu. Pak se jeví několik možností. Nejjednodušším možností se může zdát nahradit jej jedním z upírů klanu, nebo z něho samotného udělat upíra. Zde je pak loajalita víceméně jasná, ale jak to že u význačných osobností si lidé to že vychází pouze v noci tak brzo začnou spojovat s upírstvím? Další možností je udělat z potentáta otroka - toto je výhodné, ale může to být pro konkrétního upíra poměrně nebezpečné. Tady by si měl PJ zvlášť nechat záležet, je-li už touto významnou osobou sama vlastní postava z družiny. Jak udělat z ní upíra tak otroka by hráč nemusel dobře nést. Ve chvíli kdy zastává takto vysoký post již zažila kdejaká dobrodružství a může mít pocit ohromné moci (jsme sakra čaroděj, sicco, válečník, theurg... na vysoké úrovni, stojí za náma celá armáda, rozvědka i banda kouzelníků z celé čarodějnické školy. Co nám takovýto dekadentní prasata mužou, jak se sakra opovažují zpochybňovat naši moc...?). Především, členové upířího klanu se pohybují na různých akcích, po nočních podnicích a mají osobní kontakty s členy všech vrstev společnosti a mohou mnohdy udržovat i dlouhodobější vztahy se svými oběťmi. Každého upíra lze neformálně do jisté míry považovat za sicca na jisté (byť třeba nízké) úrovni. Upíří klan jako celek lze považovat za síť na velmi vysoké úrovni, blížící se maximu pro danou správní oblast(zpravidla město), pro niž platí některá specielní pravidla(rozvedu níže). Vzhledem k roztodivným oborům jimiž se upíři věnují se najde v každém klanu aspoň nějaký jedinec, který na nějaké úrovni ovládá theurgii. Z tohoto důvodu si bude klan moci relativně snadno zjistit a ověřit mnoho věcí, k nimž jej dovede právě jeho síť. Navíc se může pokusit blokovat klíčové informace, jako kdo jsou nejvýše postavení upíři klanu apod. Každý upír sám o sobě má poměrně slušné bojové parametry. Přes to, že často bývá mnoho upírů zfetováno nebo jinak indisponováno, je jich vždy větší část v dostatečné formě aby mohli sídlo bránit i při případné přímé invazi. Nehledě na to že pokud klan očekává nějaké větší problémy, dokáží si upíři různé radovánky krátkodobě (v řádech týdnů) odepřít. Rozhodně by nemělo dojít k situaci, kdy družina nakluše do upířího sídla a najde tam 50 zfetovaných a namol ožratých upírů kteří nejsou schopní žádné akce a nechají se po jednom postupně zmasakrovat. To bych přirovnal k situaci kdy najde skupina v jeskyni spokojeně chrupkajícího moudrého draka rozvaleného na zádech s velkým červeným terčem na břiše v místě kde má kůži nejtenčí a nápisem "Bodni zde" v pěti světových jazycích. V upířím sídle se nevyskytují pouze upíři, ale i jiná stvoření, která rozvedu později a která tvoří také poměrně slušnou bojovou sílu. Tato stvoření jsou sice relativně slabší než upíři, na druhou stranu nebezpečnější tím, že sídlo nikdy neopouštějí a i postava, která upíří sídlo dlouhodobě utajeně sleduje a má přesně spočítané kolik upírů se tam vyskytuje s nimi zpravidla nemusí počítat a může jimi být překvapena. Kajžto vás ještě cosi napadne, dejte prosím vědět. Fungování a zranitelnost Princip fungování upířího těla z pohledu hry je sám o sobě víceméně podružná záležitost, která nemá z určitého pohledu na hru samotnou v podstatě žádný vliv. Nadruhou stranu, z principů fungování vychází zranitelnost, která má na hru naopak vliv poměrně zásadní a to nejen v HaS pojetí. Na zranitelnosti totiž závisí to, jak budou upíři v boji nebezpeční, nebo naopak zranitelní. Z tohoto důvodu zvolím opačný postup a nejdříve si určím zranitelnost a až na tomto základě nějakým způsobem zdůvodním na jakém principu by to teoreticky mohlo fungovat. Na druhou stranu je to věc která je tu jen z důvodu komplexnosti a PJ dle mého nic nezkazí pokud skončí stanovením zranitelnosti, aniž by se to nějak snažil vysvětlovat proč. Různé druhy zranitelností a omezení, kterými upíři mohou trpět, nebo oproti nim mohou být naopak odolnější než lidé: A.) Rvačka, zápas B.) Běžná zbraň C.) Kouzelná zbraň D.) Stříbro, příp. jiný ušlechtilý kov E.) Svěcená voda (příp. jiné "posvátné" předměty - kříže růžence) F.) Vlčí mor (v případě upíra budeme pod tímto mít namysli spíše jiné rostliny, konkrétně česnek... není to zrovna pravidlové ještě rozeberu) G.) Ohnivá hlína rachejtle, oheň, mráz H.) Jedy, kyseliny, lektvary... I.) Hraničářské údery J.) Blesky, temný úder, energetická kouzla K.) Ohnivá a mrazivá kouzla L.) Kouzla fyzická M.) Psychická kouzla N.) Bílá střela O.) Podrobování P.) Mentální souboj Specifická zranitelnost: Alergie na světlo, dřevěný kolek a voda. Podrobné vysvětlení: ...proč je zrovna tato zranitelnost, proč ne jiná, jaká jiná by mohla být atd. není nutné číst: A.) Důvod proč by neměl být upír zranitelný v normální rvačce nevidím, pokud bych to dal, jako zdůvodnění bych uvedl snížený práh bolesti a do jisté míry odolnější různé orgány a menší počet citlivých míst na těle. V tomto případě zvolím nikoli plnou odolnost, ale A1/3. B.) V podstatě to samé co platí pro A. Snad bych tu odolnost zdůvodňoval ještě navíc pevnějšími kostmi nebo tak. Opět nikoli plná odolnost ale B1/2. C.) Zde bych dal již zranitelnost plnou. Osobně nevím jak by se dala zranitelnost nějak rozumným způsobem omezit ani kdybych chtěl. Navíc k tomu nevidím žádný zvláštní důvod. Příp. pokud se sem někdo pročte tak pls. poraďte, ať již v MS nebo diskusi. D.) Pokud dáme že jsou upíři na stříbro citliví je více možností jak toto ošetřit. Jednak tak že zranění nějakou konstantou násobit a nebo k ní přičítat(podobně jako u zásahu pochodní). Jelikož je to dle mého pravidlovější, zvolím to následně: D2 (v případě jiného kovu D2+). Dále by se mělo dořešit jak upír reaguje na stříbro samotné, tj. vadí-li mu vezme-li jej do ruky apod. Zde musíme uvážit rovnováhu pro případ konfliktu také mezi upíry a jinými bestiemi (v mém světě jsou to např. lykantropové). Z tohoto důvodu jim alergii nedám. Stříbro se (u mě) musí dostat do kontaktu s upíří krví. Zde také dám, že upír který v sobě nějaký ten kus stříbra má vražený průběžně životy strácí (já volím 1/10 maxima za každou ukončenou směnu). Pro případ že upadne do katalepsie se krevní tok zastaví a průběžné zranění se nepočítá dokud se neprobere. Tzn. pokud do mrtvého upíra vrazíte stříbrný kolík, pokud jej tím nezabijete rovnou, může tento zásah ještě teoreticky přežít. Vzhledem k nutnému kontaktu s krví by se teoreticky neměla dvojnásobná zranitelnost na různé pádné drtivé zbraně, způsobující ani ne tak otevřené řezné rány, jako spíš rozsáhlá vnitřní zranění a zlomeniny, takže pokud chcete být opravdu důkladní... Ale i na takovýchto zbraních mohou být různé ostny, hřeby... E.) Toto je zdůvodnitelné např. pokud vnímáme upírství jako určitý druh prokletí které je s upíry živočišně spojené, příp. považujeme-li upíry např. za nemrtvé. Co se mě osobně týče, mě nevyhovuje ani jedno, tudíž se k této zranitelnosti nepřikloním. F.) V úvahu beru česnek. Já to zdůvodním tak, že česnek obsahuje určitou látku která upírům škodí. Pokud je upírství způsobeno určitou nákazou jako v mém případě, může tato látka proti této nákaze působit, což může být pro upíra nepříjemné až smrtelné. Řekněme že při kontaktu česneku s pokožkou způsobuje česneková šťáva určité pevné zranění, při vdechnutí česnekového pachu např. zisk nějakých bodů únavy. Fatálně bych pro upíra viděl pokud by například musel vypít česnekovou šťávu nebo sníst několik stroužků česneku. Zde navrhuji postupovat jako při těžké otravě Odl~10~(1k6xúroveň)~(3k6xúroveň) ztracených rovnoměrně během následujících 12 hodin, kdy je upírovy navíc velmi špatně, nemůže rozhodně bojovat ani kouzlit a zvrátí 2/3 krve kterou má, zaokrouhluj nahoru (takže pokud měl 2 krve a méně upadne do katalepsie). Uvádím pro množství odpovídající 3 stroužkům, v závislosti na množství násob zranění odpovídajícím číslem(např. pro 6 stroužků násob dvěma). Nápadnost se liší v závislosti na koncentraci, ale pro zjednodušení dejme tomu že jde o pach100/chuť90/berva5. Tato látka se nemusí vyskytovat jen v česneku, ale i v jiné zelenině(např. cibuli). Řekněme že v tak malé koncentraci, že by upír musel požít tak velké množství této zeleniny aby to na něj mělo nějaký smysluplný efekt, že nemá smysl tuto možnost z mého hlediska řešit, ale opět pokud naznáte že váš alchymista může vyextrahovat dejme tomu látku z metráku cibule... G.) Odolnost vůči ohni a chladu může být zdůvodněna např. tak že upír narozdíl od člověka pokožkou nedýchá, ani pro něj nemá takový vliv z hlediska imunitního systému, takže popáleniny pro něj nejsou natolik fatální, pro omrzliny to zdůvodnit takto nejde, budu počítat zkrátka G1/2 a pokud chce být PJ na hráče hodný a realistický v závislosti na tomto výkladu, měl by brát zranění chladem jako plné(já to tak dělat hodlám). H.) Pro kyseliny to vidím stejně jako pro popáleniny, pro jedy bych to viděl vzhledem k obhajitelnosti hojného užívání drog také na málo. H1/2 I.) Podle toho jak si představuji psychické údery já (transformace magenergie na surovou sílu) bych dal zranitelnost plnou. Na druhou stranu, spolubydlící si myslí že to je něco jako že třeba člověka rozbolí hlava... no tam už bych to bral jinak(viz M), ale zdůvodnit se to přesto dá, dejme tomu že je cílem nějak telepaticky prostě narušit nervové ústrojí(opět brutálním zásahem), nic víc nic míň... Pokud to u vás ale probíhá na principech podobným psychickým kouzlům, musíte si to vyřešit po svém. J.) viz. G, u popálenin to nevidím tak zle G1/2, pokud chce být PJ opět důkladný u temného úderu bych to viděl za plný podobě jako u hraničáře K.) Ohnivá K1/2, mrazivá za plné L.) Plný efekt. M.) Plná odolnost, změnou v upíra je dle mého výkladu jak podvědomí tak uvažování do jisté míry pokřiveno, takže kouzla zaměřená právě na myšlení běžných ras na ně nemá efekt. Upíří kouzelníci mohou ovšem vymyslet kouzla se stejným efektem a stejnou magovou náročností zaměřená ovšem pouze na upíry. Pokud se kouzelník takové kouzlo naučí, bude ovšem ze stejného důvodu fungovat jen na upíry a ne na běžné rasy. N.) Zde záleží jak kdo toto kouzlo pojme. Na jedné straně lze najít podobnost s E, pak by z mého pohledu upír toto kouzlo ignoroval. Pak lze vzít v úvahu (i mnou zamýšlenou) zranitelnost světlem (slunečním). Toto bych zdůvodnil UV zářením, které dle mého obsahuje i bílá střela. Proto dám zranitelnost plnou. O.) Z podobného důvodu jako M bych dal odolnost, nadruhou stranu mágovy schopnosti nevychází jen ze skoumání lidské mysli, ale hlavně skoumání myšlení obecně, jak může myšlení jedince či skupiny ovlivňovat běh světa. Bylo by to na delší "filozofickou" debatu a do jisté míry to záleží na subjektivním výkladu pravidel. Z hlediska logiky i pravidel se dá dojít k oběma závěrům, z hlediska vyváženosti si popravdě neodvážím rozhodnout. Nicméně situace kdy si mág podrobí upíra může být herně velice zajímavá a proto toto umožním. Jinak bych tu zmínil že u mága nebo sicca na vyšších úrovních by je měl PJ pokud chce upozornit že mají pocit, že jednání a myšlení těchto lidí je nezvyklé. P.) Ano, dle mého může upír vstoupit do mentálního souboje, pokud je také mágem může ho samozřejmě i vyvolat. Specifická zranitelnost: Světlo: Upíři bývají v prakticky všech popisech více či méně citliví na světlo. U mě to tak bude také. Mystičtější PJ mohou zvolit jako vysvětlení např.: Upíři kdysi dávno ukradli bohu slunce tajemství nesmrtelnosti. Ten je za trest proklel neustálou žízní po krvi s představou že se požerou navzájem. To se ovšem nestalo a od té doby každý den cestuje po obloze, bedlivě sleduje zemi a vždy když spatří upíra, spálí jej spravedlivým žárem(muhehe!!!). Já to zdůvodním poněkud méně zajímavěji a racionálněji tím, že nákaza spůsobující upírskost, způsobuje také mimo jiné ztrátu pigmentu a tudíž i oslabeou ochranu proti UV záření. Navíc způsobuje i další drobné změny v organizmu, mající jako následek poměrně silnou alergii na sluneční záření. Pokud je upír tomuto záření vystaven, na jeho pokožce se velice rychle začnou dělat puchýře, začne prudce rudnout, postupně začnou puchýře praskat a celá kůže mu slézat. Alergická reakce prudce zalarmuje celý jeho imunitní systém do takové míry, že znovu začne jednak bojovat s upíří nákazou, která je však ve chvíly kdy už je postava plně změněna upíra natolik v těle zahnízděn, že to stejně nemá smysl, imunitní systém se během určité doby zblázní a upír po (Stupeň Odolnosti+1k6) dnech umírá na nemoc podobnou akutní leukémii. Aby toho nebylo málo, upíří oči si dlouhodobým pobýváním v šeru trochu posunuli vnímání světla což má pro ně na jednu stranu poměrně pozitivní efekt, že vidí i ve větší tmě, avšak sluneční světlo je navíc ke všem jiným nevýhodám ještě oslepuje. Kdesi v pravidlech je tušim jakási tabulka jak pěkně lidé vidí v jaké tmě a na jakém světle i s bonusy a postihy. Hádejte jakým směrem jsou tam upíři posunuti;-) Kolek: Mě osobně nenapadá žádný zvlášť racionální důvod proč by měli být dubové nebo osikové kolíky pro upíry fatálnější než jakékoli jiné B zranění. V mém světě tomu tak nicméně je s ohledem na jisté mechanismy rovnováhy, z ohledem na lykantropy a jejich vztah k upírům, s ohledem na způsob života upírů a lykantropů a hvozd v mém světě. Rozhodně však nemůže jít o jakýkoli obyčejný kolík urvaný z kdejakého křa za městem. Musí jít o kolík obřadně odejmutý z nějakého prastarého stromu (dubu, lípy...) postavou disponující silnou přírodní magií(hraničáře, zvláště pak druida). Každopádně pro potřeby ostatních navrhuji zranitelnost kolkem nepoužívat, resp. jej považovat za útok typu B. Voda: Upírům voda jako taková nijak nevadí. Konec konců je obsažena třeba i v krvi kterou pijí, skládá se z ní většina upířího těla... Horší je to s tekoucí vodou. Jak možná někteří tuší, tekoucí voda do jisté míry narušuje geomagnetické pole. Není to sice až tak silný jev, ale je dost silný na to, aby podzemní prameny lidem způsobovali špatný spánek, aby působily na čerství klacík proutkaře... zkrátka jsou měřitelné. Upíři jsou na změnu geomagnetického pole velmi citliví. Je to jejich nejtajnější zranitelnost, o které mnohdy netuší ani sami upíři. Navenek se to projevuje např. tím že upír nedokáže překročit tekoucí vodu. Pravidlově se pokud se nachází nad řekou bere jako by byl unaven/vyčerpán/úplně vyčerpán, podle rychlosti a průtoku řeky. Nebudu na to tvořit konkrétní pravidla. PJ sám ví, o kolik má v úmyslu upíra oslabit a podle toho se zachová. Je to věc kterou by bylo nutné ověřit hrou a snad to jednou udělám. Tuto slabost způsobuje opět nákaza, resp. toho jak se začne při výkyvech pole v krvi upíra shlukovat apod. Zde se také nabízí možnost jak upíry likvidovat snadno a hromadně - čaroděj vymyslí kouzlo které silně narušuje geomagnetické pole země. Každopádně pokud upíři zjistí, že se o něco takového pokouší (nezapomeňte že takové vymýšlení kouzla trvá měsíce až roky) vyvinou maximální úsilí k tomu tohoto čaroděje zlikvidovat, nebo z něj udělat upíra či otroka (což je riskantní, nejrozumnější je jej namístě roztrhat na milion kousků). Upíři též vyvinou maximální úsilí k tomu aby zabily všechny kouzelníky co se toto kouzlo stihli naučit a také aby zničily všechny knihy a pergameny, které takové kouzlo mohou obsahovat. Z tohoto důvodu žádné běžné kouzelnické kouzlo pole nenarušuje. Kdyby narušovalo, upíři by zabily všechny kdo jej znají a zničily knihy kde je popsáno. Shrnutí: A1/3,B1/2,C,D2,!F,!G1/2,H1/2,I,!J1/2,!K1/2,L,N,O,P,+spec Návrh pro zpestření pro "hardcore" zlomyslné PJ blázny: udělat zranitelnost upírů variabilní podle toho zda jde o rodilého upíra, jaké je povolání upíra, jestli si opravdu libuje v drogách nebo ne... tohle sice není pravidlově právě košér, a pro hráče to bude také velmi příjemné:-) Podle toho jak silné chcete upíry mít libovolně měňte hlavně B a J zranitelnost. Nákaza: Upírství samo o sobě je způsobeno jistým druhem nákazy. Tato nákaza má velice vyčerpávající průběh. Nakonec způsobí buďto upírství nebo smrt. V případě smrti tělo nevydrží nápor nákazy, vyčerpaný imunitní systém se zblázní a postava umírá na nemoc podobnou akutní leukémii. V případě upírství se stane do jisté míry symbiontem organismu, uspí imunitní systém a převezme jeho roli. Vedle toho také postupně pozměňuje funkce některých orgánů včetně mozku, což má jako vedlejší efekt právě nezranitelnost psychickými kouzly. Snížení citlivosti, některých míst, zpevnění kostry, umožňuje tvorovi také rychlejší regeneraci, podepíše se na výkonnosti svalů a jejich synchronizací s nervovou soustavou, což má za následek jednak zvýšení síly a obratnosti, ale třebas i vyléčení ochrnuté postavy. Nákaza rozpozná také všemožnou konkurenci v těle a tak postupně způsobí vyléčení ze všech možných nemocí, kterými postava trpěla. Má to také negativní důsledky, jako třeba alergii na světlo, na stříbro, změnu psychiky... Speciální terminologie, vysvětlení... Chráněnec: Mnozí mocní upíři často drží (bez jeho vědomí) ochranou ruku nad nějakým schopným člověkem, u něhož si nechávají dělat luxusní zboží(např. zručný krejčí), nebo objednávají nějaké specielní služby. Tito lidé jsou pro ostatní upíry NEDOTKNUTELNÍ. Upíři jsou pro tyto ideálními zákazníky. Platí vždy předem, za všechno a nechávají si šít často. Jsou však velmi nároční na dokonalost. Časem se takový upír může stát jediným zákazníkem této osoby. Žádný upír by nikdy nedopustil aby například jiný upír (o člověku ani nemluvě) napadl malíře který má rozkreslený jeho portrét nebo krejčího co má rozešité jeho šaty. To by se raději sám nechal zabít. Zasvěcený: Jsou to lidé, kteří ví něco o upírech. Upíři mohou mít různé důvody proč jim tyto znalosti ponechávají, proč je prostě nezabijí, nebo jim nevymaží paměť. Často to mohou být mocné osoby, které mají sami zájem se upíry stát, mohou to být postavy které mají nějaký důvod upírům pomáhat. Mohou to být také mocné postavy, které mají vliv na běh světa a upíři si zkrátka uvědomují, že je potřebují pro určitou rovnováhu, že potřebují mocného sicca, který bude bránit šeptandě o existenci upírů, potřebují mocné politiky aby zavřeli oči nad neuvěřitelným bohatstvím mizícím v útrobách sídla klanu. Zasvěcenost neplatí jen pro lidi. O upířích klanech ví třeba i moudří draci a jiné významné postavy na šachovnici světa. Nutno ale říct, že i pro silného a moudrého draka je obtížné a riskantní pokusit se zničit upíří klan. Magie upíra jako jednotlivce i jeho síla se té dračí těžko vyrovná, ale jsou kouzla, která pokud sešle více upírů zároveň dokáží prolomit i nejsilnější ochranná kouzla draků. Upíři vlastní mocné artefakty a mohou vyvinout takovou sílu, že jim nemusí odolat ani silný dračí pancíř. A co se vysokých informací týče, ty upíři jsou na tom jen o málo hůř než draci a dračí úmysl zničit klan mohou též odhalit. Otrok: Existuje způsob jak pomocí upíří magie a lehké nákazy ovládnout lidskou mysl. Tento způsob bude popsán u obřadu získání otroka, nicméně řeknu že to spočívá v tom že dá upír člověku okusit vlastní krve. Co se týče člověka samotného, ovládnutí funguje jako těžká závislost. Závislost se projevuje naprostou touhou dostat ochutnat znovu. Člověk pro to udělá cokoliv, krom jediného - nikdy nezabije upíra po jehož krvi touží(pokud se tedy upír chová jak má). Splní upírovi jakékoliv přání, u něhož je byť jen zanedbatelná šance teoretického přežití(rozumějme nikdy nespáchá sebevraždu nebo neskočí z 50 metrového srázu). Ale například se na upírův rozkaz bodne do břicha rozběhne se hlavou proti zdi nebo se přímo vydá beze zbraně zabít ohnivého draka. Otrok se při plnění obtížného úkolu chová jako berserk, tzn. smí ztratit až dvojnásobek životů, než umře. Po každém (významnějším) splněném úkolu by měl člověk dostat aspoň trochu upírovy krve(jednu krev). I pokud upír nemá pro otroka žádné úkoly, měl by mu každý den dát množství krve(odpovídající jedné krvi:-). Pokud Otrok krev nedostane, zvyšuje se "Past" o 3 (Pokaždé když otrok nějakou krev dostane, klesá "past" na 0). Při každé této situaci si otrok hází proti pasti Int+Odl~(Past)~nic/vezme si krev sám. Pokud dojde k situaci že se rozhodne vzít si krev sám, promění se v bersekera a beze zbraně napadne svého pána s jediným cílem: vypít z pána veškerou krev. V této chvíli dojde ke dvěma situacím. Buďto ho pán zabije, nebo jej otrok umlátí do bezvědomí a do mrtě vypije. Pokud vyhraje pán, neděje se vlastně nic, může udělat cokoli - Otroka vysát, zabít, ubít do bezvědomí...Pokud otrok přežije "past" nikdy neklesá pod hodnotu, při které se z něj stal berserk. Pokud Otrok pána vypije, získává spět zvou vůli a stane se z něho upír podle běžných pravidel. Otrok získá svou vůli i pokud se stane upírem jiným způsobem, zemře, nebo se změní v jiného tvora(např. lykantropa). Pokud zemře Otrokův pán, stává se pro upíry velmi nebezpečným. Jeho jediným cílem bude získat upíří krev... bude po ní toužit. Pokud půjde o inteligentní postavu na velmi vysoké úrovni, může být pro upíry nepříjemný. Zvláště proto, že od chvíle kdy okusil upíří krev upíra vždy bezpečně rozezná. Zombie: Pokud upír do mrtě vypije nějakého tvora, může se z něho stát Zombie(Past: Odl~5~stane se zombií/zemře(a stane se časem nemrtvou zombií bez pána)). Je to něco mezi upírem, člověkem a nemrtvým(a po její smrti se z ní nemrtvá zombie stává vždy). Do smrti si zachovává své schopnosti jaké měla zaživa a které nesouvisí s inteligencí, charismou ani magií. Stupeň inteligence a charismy klesne na odmocninu původní hodnoty zaokrouhlené dolů. Vždy poslechne upíra který ji stvořil a to v čemkoli. Nepotřebuje žádnou péči, krev a nic(jen potravu - a i ta může být ubohá). Jedná naprosto tupě a mechanicky. Nikdy se již nedokáže naučit nic nového a má upíří zranitelnost. Vyvrhel: Upír odsouzený k smrti za nějaký přečin, kterému se nějakým způsobem podařilo uprchnout. Pokud má jiný upír možnost, zpravidla ho zabije. Upíří klany vyplácí za zabití upíra upíro-bijcům často velké sumy. Tito lovci upírů si mnohdy až na sklonku své kariéry (nebo nikdy) uvědomí že celý život honí jen upíří vyvrhele a ti kteří jim platí prostřednictvím jiných osob jsou právě klany... celý život upírům pomáhali, než aby jim škodily. Mladší upír: Upír který ještě neztratil zcela své lidství a nenabažil se své nesmrtelnosti. Jde zpravidla o upíry nižších úrovní, kteří ani nemají velkou potřebu se zdokonalovat jak v upířích tak jiných činnostech. Pokud nějaké úrovně rozvíjí, pak jsou to povětšinou zlodějské(příp. šermířské). Rádi žijí čilým nočním životem mezi lidmi a patřičně si ho užívají. Také si užívají plnými doušky všech dekadentních radovánek jaké život nabízí. Slovo mladší může být matoucí, protože věkem mohou být často několikrát starší než Starší upíři(a někteří i než někteří patriarchové). Starší upír: Tito upíři dospěly na vyšší úroveň myšlení. Cíleně se zdokonalují v různých vědomostech a schopnostech, magii, theurgii, historii... Pohybují se oproti Mladším upírům zpravidla na vyšších úrovních a jejich úrovně postupně rostou. Mezi Starší upíry se mnohdy automaticky zařadí postavy, které o to stát se upírem usilovali celý život s jedinou myšlenkou - stát se nejmocnějšími a nejsilnějšími. A tyto postavy se někdy velice rychle (z upířího pohledu) zařadí i mezi patriarchy, byť jsou upíry třebas o několik tisíc let kratší dobu než mnozí mladší. Patriarcha: (v ženském rodě matriarcha) To jsou upíři kteří zpravidla dospěli k názoru že jsou dostatečně mocní. Pohybují se na vysoké úrovni třeba i v několika oborech činnosti. Součet jejich úrovní může být i větší než 36.(neřešte, vysvětlím, ale není to rozumné, jelikož potom jde už o postavy až příliš mocné a i nejmocnější upír by měl být jako jedinec IMHO porazitelný). Většinu svého (ne)života tráví v katalepsii a v každém klanu jich je vzhůru jen velmi málo, nebo i žádný. Některé klany mají zavedený třeba i systém, kdy v určitých intervalech jednoho z patriarchů budí a ten přebírá vládu nad klanem, jiný pak zpravidla (a rád) do katalepsie upadá. Případů kdy by se klan rozhodl vzbudit všechny (nejen) patriarchy moc není. Může to být snad jen v očekávání velmi nebezpečného a vyhroceného konfliktu(na klan se z nějakého důvodu rozhodl zaútočit drak, je po válce a do města se vrací král z velké války a má v současné chvíli příliš velkou moc a armádu, aby v případě že se rozhodne upíry zničit(a o nichž nejspíš ví) to mohl dokázat). Království, které upíři obývají se chystá na válku s nějakým jiným a v případě prohry(která se jeví jako reálná), by se dobyvatelé před drancováním příliš nezastavovali, což by se nemuselo, pokud jsou agresoři silní, vyhnout i klanu samotnému). Patriarchové jsou obecně neradi buzeni, a nesou velmi těžce, když jsou probuzeni zbytečně. Mnozí z nich patří i mezi tzv. První upíry.
Komentáře
Přehled komentářů
kazdy jiste mame pratele.Ale jake ja mam kamose je trochu divne,vlastne sem mela jen jednu kamosku...Byla pekne divna a nikdo se s ni nechtel bavit.Nikdy se nesmala,mela zvlastni oci jako by byli kazdou chvili jini!Vsichni me pred ni varovali ze by me mohla zabit.Myslela sem si ze me jen tak skousi as do ty doby co sem s ni mela sedet.Vubec se semnou nebavila a tak to slo dalsich par tydnu.Bylo to jako ve stmivani!par dnu ve skole nebyla a to zemrelo nekolik lidi!Od te chvile sem mela podezreni ze neni upir ale dhampir protoze nemela velke spicaky.Od te chvile se ji vyhibam kratce na to zmizela.
6e bych byla upír?
(Kateřina, 13. 1. 2009 22:48)Tvůj popis vzhledu a návyků upíra na mě dost sedí, až jsem se lekla.I ty magické schopnoszi na mě sedí! Že bych snad byla upír a nevěděla o tom?...:-)
mam na ni podezreni
(katerina, 22. 1. 2010 15:32)