Pojeti necromancie
29. 10. 2007
prvni dochovane zmínky o nekromantickem umeni pocházejí již ze stareho Řecka.
I samotne slovo je řecke,tvoří ho složenina slova nekros,značí mrtve tělo,a manteia ,tedy vesteni.Uměni vestby z mrtvých těl je vsak daleko starsiho data,praktikovano bylo totiz jiz ve stare Babylonii,znal ho i starý Sumer a bylo ve staroveku rozšiřeno po cele civilizovane části naši planety.
O nekromancii se zminuje i bible.Nekromancii znal take celý Orient.Ve starem Egypte zastávali uřád oficialního nekromancera privilegovaní knezí boha Osirise.Ti si udajne žárlivě střežili legendární tajemství oživování mrtvých.Běžne rozmluvy s mrtvými a veštění z jejich pozůstatku však provadela i řada obyčejných potulných lekařu,zaříkávaču či proroků.S pádem 5ímske říše se však zmínky o nekromancii vytrácejí a znovuobjevena až renesanci a jejim zajmem o vse tajemné a nadpřirozené.
Jedna tradiční hermeticka poučka říká, že pouze skrze přitažlivost smrti lze pochopit zánik a proměnu ve vyšších sférách-odumírání myšlenek,vzpomínek nebo samotneho času.
Opravdova nekromancie by tedy měla stát pouze na klábosení s mrtvými nebo baruvrním kouzlem VooDoo.Podobně , jako je tomu u alchymie,měly by být veškeré efektní kejkle ve hmotne rovine pouze přípravou na vyšší inferální evokace. Taková příprava mohla někdy trvat i desítky let.Cilem nekromanta bylo obyčejne vyvolání nějake velmi mocne inteligence z podsvetí.Důvody pro to mohou být ruzne.Škála sahá až od faustovskeho syndromu až po přízemní vidinu nějakeho materialního zisku.
Zmínky o těchto praktikách mužeme dodnes nalezt v cele řade teoretickývh prací o černe magii.
O co jde tě,kterým nani ani klid mrtvých dostatečně svatý?
At už chtěl nekromant svým počínáním dosáhnout čehokoliv,musel nejprve překonat pomyslneho stržce první brány.Prvním krokem k nekromanticke praxi bylo tedy nalezení adekvátního důvodu,proč do říše mrtvých vlastně vstoupit.Lze nějaký takový duvod vubec objevit?
Jisteze ano,ale podobne jako v alchymii bychom ho jen tezko hledali ve vnejsim svete.Opoved na tuto a podobne otázky mužeme ovšem nalézt napřiklad v mýtech, sumerský mýtus o Inanně nebo řeský o Orfeove sestupu do podsvěti jsou v tomto smeru vice než vymluvnými přiklady.Oba nám napovídají,že jediný podklad,pro který má cenu sestupovat do podsvetí a vydávat se v šanc krvežíznivým podsvětním monstrem je znovunabytí očištěne lidske duše.
Ošem pozor,praktikování nekromancie neni zrovna nejbezpečnější cestou,jak tohoto cíle dosáhnout.Přeči jenom jde o poněkud extremní a značně neortodoxní magickou metodu.
Nekromancie praktikována na fyzicke urovni sebou nese celou řadu technických nepřijemností.Už pouhý pohled na lidskou mrtvolu vyvolává totiž ve vetšině lidi velmi neprijemnou fyziologickou odezvu-žaludeční nevolnost,mdloby.
Take je dobre mít na paměti, že je při nekromanticke pryxi poměrně vysoke nebezpečí ruzných nákaz.
Prvním a vlastně nejdulezitejsím ukolem nekromanta je naplnění hesla,které je vytesáno nad Delfskou věštírnou:
GNOTHI SEAUTON.Tedy poznání sama sebe.
To se děje prostřednictvím řady drobných rytuálu.
Jedním z nich je napřiklad navozování ponuré atmosfery smrti a jeji přenášení na sama sebe.
Doporučuje se k tomu zejmena častá navšteva mist,která jsou v lidskemysli spojena se smrti,to znamená starých hřbitovu,zámeckých hrobek,gothických chrámu a jiných symbolických míst posledního odpočinku.Hřbitovy a stánky mrtvých totiž v magicke praxi představují prostor o několika ochraných urovních,v jehož středu by se měl nacházet esencionální duch smrti.
Zde se nekromant snaží o vizualici představ mrtvolneho rozkladu.Všechny zajímave zážitky,postřehy,které přitom prožívá,si pečlivě zaznamenává-kresbou,zápisem.
Cílem tohoto snažení je především dosažení vyrovnanosti pro další magickou praxi,nekromant se snaží rozkrýt zdroje svých emocí,obav nebo radosti.
Jiná možnost,jak se správně naladit na další praxi, je vhodná práce s opozity-negativními představami.
Začínající praktik nekromancie si tak muže napřiklad pořídit lahvičku svecené vody,kterou si pak povesi na zed a bude se jí ze všech sil snažit vyhýbat.Pro vyšší efektivitu takoveho počínání si do ni muže promítat svoje nejhorší obavy a představy.
K navození vhodných představ je take možne použít vykuřování.Existuje poměrně velke množství bylin a dřevin, ktere jsou se smrti spojeny.Vuni vykuřovadel ze smutečních vrb by jste mohli ucítít v blízkosti nekropolí už za starých Řeku.
Z dalších dřevin je v nekromancii take hodne populární santal a z bylin napřiklad levandule,anýz,amarant,karafiát,ruže nebo fialka Divoke duše zemřelých lze udájně odehnat dýmem z byliny lidove nazývane čertovo lejno.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář